28.6.2024

Stolt över yrket – SuPer är officiell samfundspartner för Pride 2024

Pride veckan i Helsingfors firas 24.−30.6.2024. I år är SuPer med som officiell samfundspartner och med i paraden lördagen 29 juni tillsammans med STTK och dess andra medlemsförbund. Kom med och marschera med oss. Vi samlas kl. 11 på Senatstorget vid Alexander II -statyn och organiserar oss i paradtåget enligt instruktionerna. Paraden startar kl. 12.

För att kunna reservera tillräckligt med material anmäl dig med senast måndag 24.6. i Oma SuPer. Alla anmälda deltagare får en liten SuPer-present på plats.

Förbundets värderingar respekt, ansvar och mod är även viktiga värderingar för evenemanget. Kom med och marschera för människor rättigheter, jämställdhet i arbetslivet och för kundens och patientens rättigheter. Kom med och träffa andra SuPer-medlemmar i glad och avslappnad stämning.

Välkommen med!

Mer information: Helsinki Pride 2024