Ammatillinen edunvalvonta
Ammatilliseen edunvalvontaan kuuluvat ammattiin ja ammatilliseen koulutukseen liittyvät asiat sekä ulkomailla työskentely.
Ammatillisen edunvalvonnan asioita ovat muun muassa henkilöstömitoitus, osaamisen käyttö, työtehtävät, kelpoisuudet, nimikkeet, rekisteröinti, lääkehoito, potilas- ja asiakasturvallisuus, kirjaaminen, ammatilliset tutkinnot ja tutkintojen tunnustaminen.
Paikallisissa ongelmatilanteissa ammatillisen edunvalvonnan yksikkö toimii ensisijaisesti ammattiosastojen ja luottamusmiesten tukena.
Ongelmatilanteissa (kuten kuormittuminen ja henkilöstömitoitus), seuraa ohjeita:
Jos työpaikallasi ei ole työsuojeluvaltuutettua, luottamusmiestä tai et saa yhteyttä ammattiosastoosi, voit myös olla itse suoraan yhteydessä ammatilliseen edunvalvontaan yhteydenottolomakkeella »
SuPer auttaa jäseniä
Usein kysytyt kysymykset -osio auttaa yleisimmissä työsuhteeseen ja työelämään liittyvissä kysymyksissä. Tutustu verkkopalveluun »
Jos olet jäsen, voit ottaa yhteyttä sähköisesti. Ammatilliseen edunvalvontaan liittyvissä kysymyksissä täytä sähköinen yhteydenottolomake »
Sähköposti: amedu@superliitto.fi, ruotsinkielisille sähköposti: amedusv@superliitto.fi
Jos sähköpostiviestisi sisältää salassa pidettäviä tietoja, kuten henkilö- ja jäsentietoja, lähetä se liittoon salattuna osoitteessa https://securemail.superliitto.fi/
Yksikön asiantuntijoiden yhteystiedot »