Ammatillinen edunvalvonta

Ammatilliseen edunvalvontaan kuuluvat ammattiin ja ammatilliseen koulutukseen liittyvät asiat sekä ulkomailla työskentely.

Ammatillisen edunvalvonnan asioita ovat muun muassa henkilöstömitoitus, osaamisen käyttö, työtehtävät, kelpoisuudet, nimikkeet, rekisteröinti, lääkehoito, potilas- ja asiakasturvallisuus, kirjaaminen, ammatilliset tutkinnot ja tutkintojen tunnustaminen.

Paikallisissa ongelmatilanteissa ammatillisen edunvalvonnan yksikkö toimii ensisijaisesti ammattiosastojen ja luottamusmiesten tukena.

Ongelmatilanteissa (kuten kuormittuminen ja henkilöstömitoitus), seuraa ohjeita:

Ongelmia osaamisen käytössä/mitoituksessa -kaavioKuormittuminen, miten tulee toimia

Jos työpaikallasi ei ole työsuojeluvaltuutettua, luottamusmiestä tai et saa yhteyttä ammattiosastoosi, voit myös olla itse suoraan yhteydessä ammatilliseen edunvalvontaan yhteydenottolomakkeella »

SuPer auttaa jäseniä

Usein kysytyt kysymykset -osio auttaa yleisimmissä työsuhteeseen ja työelämään liittyvissä kysymyksissä. Tutustu verkkopalveluun »

Jos olet jäsen, voit ottaa yhteyttä sähköisesti. Ammatilliseen edunvalvontaan liittyvissä kysymyksissä täytä sähköinen yhteydenottolomake »

Sähköposti: amedu@superliitto.fi, ruotsinkielisille sähköposti: amedusv@superliitto.fi

Jos sähköpostiviestisi sisältää salassa pidettäviä tietoja, kuten henkilö- ja jäsentietoja, lähetä se liittoon salattuna osoitteessa https://securemail.superliitto.fi/

Yksikön asiantuntijoiden yhteystiedot »