3.5.2024

Puheenjohtajaehdokkaat palasivat webinaaristudioon – kiertueen viimeiset jäsentapahtumat 23.4. ja 2.5.

Webinaari 23.4.

Tiiviin kaksiviikkoiset lähitapahtumakierroksen jälkeen puheenjohtajaehdokkaat palasivat webinaaristudioon Helsingin Pasilaan, jossa he esittäytyivät SuPerin jäsenistölle verkossa jo toista kertaa. Eilisessä webinaarissa tunnelma oli vapautunut ja kysymykset monipuolisia.

Superilaiselta yleisöltä chatin kautta lähetetyissä kysymyksissä tiedusteltiin, minkälainen puheenjohtaja ehdokas olisi ja mihin suuntaan tämä haluaa liittoa kehittää. Ehdokkaita pyydettiin myös kertomaan, miten hän eroaa muista ehdokkaista sekä paljastamaan kolme tärkeää asiaa itsestään.

Hanna Jokinen, Anne Heiskanen, Päivi Inberg ja Harri Järvelin.

Webinaari 2.5.

Torstaina 2.5. järjestettiin Helsingin Pasilan webinaaristudiossa viimeinen puheenjohtajaehdokastapaaminen. Webinaariin kulminoitui kuuden viikon rupeama, jossa puheenjohtaja- ja varapuheenjohtajaehdokkaat esittäytyivät liiton jäsenille kolmesti verkossa ja yhteensä kuudessa eri lähitapahtumassa Turussa, Tampereella, Helsingissä, Kuopiossa, Oulussa ja Rovaniemellä.

Jäsenet olivat liikkeellä sankoin joukoin jokaisessa tapahtumassa ja ehdokkaille esitettiin teräviä ja oivaltavia kysymyksiä. Torstain viimeinen webinaari olikin suunniteltu niin, että jäsenten kysymykset, olivat ne sitten aiemmin vastaamatta jääneitä tai illan aikana esitettyjä, olivat webinaarin pääsisältöä.

Tällä kertaa jäseniä pyydettiin mm. kuvailemaan omaa työkokemustaan lähihoitajan ammatista, ja kehumaan sekä kanssaehdokkaita kuin itseäkin. Yleisöstä esitetty kysymys ehdokkaan rohkeudesta hypätä pois omalta mukavuusalueelta keräsi kehuja myös studion puolella. Illan päätteeksi ehdokkaille annettiin mahdollisuus antaa kahden minuutin linjapuhe aiheesta ”Mikä on SuPerin tulevaisuus?”

SuPerin uudeksi puheenjohtajaksi ovat ehdolla Anne Heiskanen, Päivi Inberg ja Harri Järvelin. Uudeksi varapuheenjohtajaksi on ehdolla Hanna Jokinen. Webinaarien juontajana toimii sote-asioihin syvällisesti perehtynyt toimittaja Tiina Merikanto.

Lue muut raportit puheenjohtajakierrokselta: